16. september 2012

Den første fotoudfordring... ÆbLeTs DAg



At se verden gennem kameraets linse åbner på mærkværdigvis op for flere verdener. Det øjene normalt hurtigt glider uinteresseret forbi, bliver nu pludseligt opfanget i et øjeblik.
Små detaljer, skæve vinkler, ting i nye perspektiver, lys i mørket, udsnit af virkeligheden, stilhed og storm bliver foreviget med et enkelt tryk på knappen.
Jeg savner af og til tid til fordybelse - tid og fokus til at lære mit kamera bedre at kende.

Nu har jeg officielt besluttet, at der skal øves. Jeg har fundet en skøn Quinde med samme interesse, som jeg præsenterer en anden dag.
I torsdags mødtes vi i SFO´en og lavede en hurtig aftale... første opgave var at fotografere under temaet æbler.... billede(r) skulle på bloggen i dag - for det er jo æblets dag.

 

Alle æbler er ikke lige smukke udenpå - men glem aldrig, at der ofte gemmer sig en indre skønhed bag en skæmmet skræl.... 
De her æbler giver de skønneste æblekager og æbleflæsk...
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Kære Gitte. Hvor er jeg glad for dette foto projekt og spændt på hvordan det udvikler sig. Godt set med de plettede æbler, en udfordring der er værd at overveje, hvordan det som umiddelbart ikke har værdi, findes hvis det bare ses i det rette perspektiv... Både gennem kameraet men også på det menneskelige plan

    SvarSlet
  2. Har du en idé og deadline for næste fotoshoot? Eller skal jeg komme med et forslag denne gang?

    SvarSlet
  3. Hej Christina

    Smiler, jeg har altid et hav af idéer :0) Men du må meget gerne finde den næste udfordring og en deadline. Jeg har lidt mere tid i denne uge :0)

    SvarSlet