14. september 2011

En kagebagedag

.......men hader at oprydningen bagefter.

Jeg fik i går bagt 50 sunde grove kærnemælksboller med revet gulerod og squash, 30 bananmuffins og 2 æblerkager med kanel og brun farin.... 

Jeg skulle nemlig lige en tur på besøg på mit arbejde. Savner virkelig både mine elever og mine fantastiske kolleger. Jeg kommer derfor ofte på besøg her i min barselsorlov og synes, at de alle skal forkæles lidt.
Det er nemlig ikke en dans på roser at være folkeskolelærer/skolesekretær/pædagog i dagens Danmark.

Efterlod et køkkenkaos for at nå derned inden pausen, og hvor var det dejligt at komme hjem til et køkken der igen var rent... køkkenalfen var kommet tidligere hjem fra arbejde og havde klaret den massive opvask

Kom bare lige i tanke om denne her sang ... og måske kan I også "få den på hjernen"

"Når en peberkagebager
bager peberbagekager
ta'r han først en mægtig gryde
og et kilo smør omtrent.
Og hvis gryden ikke vælter
blandes smørret, når det smelter,
med et kilo puddersukker
til det lugter brunt og brændt.

Og i smør og sukker kommer
man en halv snes æggeblommer
som man rører ud i gryden
med et kilo hvedemel.
Når det værste er af vejen
krydres peberkagedejen
med en teske ægte peber
og et lille drys kanel"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar